vrijdag 29 april 2016

Koffertje



Koningsdag is weer voorbij, ondanks de slechte weersvoorspellingen is het weer meegevallen. 's Morgens zijn we met z'n allen naar familie gegaan, en hebben daar lekker tompouce gegeten :) Heerlijk! Daarna zijn we de markt opgegaan, en tussen de hagel- en regenbuitjes door was het best te doen en hartstikke gezellig.
Zo vliegt de eerste week van de vakantie voorbij. Volgende week nog heerlijk een weekje genieten op de camping. Ik heb er zin in...

Maar eerst wil ik jullie nog even laten zien wat ik vorige week heb gemaakt. Een vriendin is een tijdje terug jarig geweest, en vierde vorige week haar verjaardag. Ik vind het altijd lastig om een zinnig cadeautje te verzinnen en meestal wordt het daarom geld. Maarja, niet heel erg leuk om te geven, vind ik zelf. Dus maakte ik een koffertje.


Na even zoeken vond ik een luciferdoosje in de keukenla. Dat beplakte ik met papier (wat ik al een tijdje heb liggen, maar nooit gebruik). Ik gebruikte voor de binnen- en de buitenkant hetzelfde papier. De 'banden' zijn van washi tape van de Hema en de rondjes heb ik eerst geperforeerd en toen doormidden geknipt.


De randjes van de binnenkant heb ik beplakt met washi tape. Je stopt je geld in het doosje, schuift 'm dicht en zo heb je een originele manier van geld geven.


Ik maakte een kaartje van hetzelfde papier. Ik denk dat dit de meest simpele kaart is tot nu toe... Ik vind die houten letters zo leuk en handig! Een stukje tape van de Xenos erbij en ik vond het helemaal leuk. 


Ik had nog wat papier over en daar perforeerde ik rondjes uit. Ik bevestigde ze aan een stukje touw, en zie daar, een vrolijke envelop ;) 
Zo zie je maar, geld geven hoeft helemaal niet saai te zijn! Wat vind jij ervan?

Geniet van je vakantie!

Liefs,
Marlinda

2 opmerkingen:

FotograafFi zei

Wauw, gaaf idee!

Emmalie zei

Superleuk! Als ik niet al te lui ben, ga ik dit voortaan ook maar doen. :)